Publicerat

IMG_0007

Den här bilden blev publicerad i Salemkyrkans programblad i höst. Om du vill se bilden ”på plats” så gå till http://www.salemkyrkan.nu/media/kms/ Bilden är målad under en Gudstjänst i Missionskyrkan i Vänersborg. Texten är en vers i en psalm som sjöngs just den helgen. Originalakvarellen kommer att vara med i en liten utställning om fem bilder i Missionskyrkan i höst. Välkommen dit! Jag kan inte deras öppettider, men säkrast är det ju öppet på Söndagar då det är Gudstjänst kl.11.00 och servering av kaffe och hemmabakade kakor runt 12.00 13.00.

6 thoughts on “Publicerat

  1. Hej!
    Det var jag som skrev till dig på underbaraclaras blogg 🙂 Kul att du svarade och att du också har en blogg.

    Jag skrev faktiskt under tiden jag var som sjukast och skriver fortfarande, ett nödvändigt sätt för mig att ventilera.

    Och du, ser ut som att vi har mer gemensamt än sjukdomen -jag målar också 🙂 Vad duktig du är. Flickan i inlägget innan var super! Jag har bara bläddrat neråt som hastigast, sparar din blogg och läser ikapp framöver 🙂

    (Jag är dock anonym i min blogg och brukar därför aldrig lämna ut min ”riktiga” mailadress som jag nu gjorde till dig, bara så du vet) 🙂

    Kram

  2. Hej!

    Tack så mycket för din kommentar här… Vad roligt 🙂 Jag tog den där skogspromenaden och känner mig piggare, som alltid efter frisk luft å lite solglimtar…

    Jaså, du både målar och skriver? Ja, nu minns jag, det hela började med den där tanken om att vi som håller på med kreativa saker möjligen är mer utsatta för utbrändhet. Jag minns att jag undrade om du målade i mitt stilla sinne, eftersom du gav dig till känna och så 🙂

    Tack för mail-adressen, den är säker hos mig 🙂 Jag sparar den och återkommer vid något lugnt tillfälle… (bl.a. försökte jag hitta din blog utan framgång) Men det är bra, man behöver ju inte stressa som sagt 😉

    Ha en fin vecka!

    Kram!

  3. Trodde att jag skrev min bloggadress, här kommer den..
    villbli3.bloggplatsen.se

    Jaha är det så.. Jag hittade faktiskt målandet under min sjukskrivning, hade inte ”tid” för kreativa saker alls innan min krasch. Hade ett ledarjobb i ett EU-projekt och vi var också ofrivilligt barnlösa. Allt var så jäkla hopplöst (både jobbet och vårt barnlösa liv). Jobbade mer och mer och mer.. Slet mitt hår och la ner hela min själ, samtidigt som jag sörjde det barn som aldrig kom till oss. Så gick det till för mig i korta ordalag 🙂

    Vi hörs vidare, ingen stress!
    Kram jag

  4. Hej Karin! Jag vill bara citera dig från det du skrev i underbaraclara, som uppmuntrade mig så. Efter att du hade berättat lite så kommer… ”Men jag är ändå tacksam att det hände. När jag blir frisk har jag möjligheten att leva mitt liv på ett helt annat sätt, ett bättre” – detta gjorde mig hoppfull ❤

Kommentera

