Svartvita foton

 

 

Tomas

Min pappa var hobbyfotograf med huvudsakligen familjen som motiv. Nu för tiden är det ett sant nöje att leta runt i alla lådor med svartvita fotografier som han lämnade efter sig. Detta foto är taget då jag var tre år och lekte med min kusin Tomas hemma hos faster Assa 🙂 Jag använde det som förlaga för en akvarell ganska nyligen. Är inte helt nöjd, men akvarelltekniken är så ny för mig, så det får duga ändå.

Tomas och Sofia

Detta är också en akvarell från början. Men den har bearbetats med färgpennor och tusch för att sedan ta sig en tur inom Illustrator för lite uppljusninng av ljusa partier bl.a. och för lite färgjusteringar.

Tomas och Sofia Illustration

2 thoughts on “Svartvita foton

  1. Namn
    Epost
    Webbplats
    Kommentar

    Så ser det ut när jag vill kommentera din blogg. Namn och Epost är en tvungen att fylla i, webbplats (tex min blogg) är frivilligt. Sedan kan jag välja om jag vill få en notifiering via min mail när du/någon kommenterat vidare på min kommentar, isf bockar jag i rutan som säger ”notify me of new comments via email”.

    Om du går in på din blogg, via den adressen som du lämnar ut till andra (alltså inte där du själv loggar in), då kan du se hur det ser ut för andra.

    Kram

Kommentera

