Om bloggen

Det här med blogg är roligt, men det är ju fortfarande hemskt mycket teknik som är snårigt och nytt. Gillar WordPress för att det går att börja och sen lära sig olika saker efter hand. Så att man kan komma igång och prova sig fram… men så fort det är något nytt man ska göra, är det ett väldans letande efter knappar å rubriker som ska hjälpa en att komma vidare. Nu har jag delat upp inläggen i olika kategorier och trodde att det skulle dyka upp en lista vid sidan, där de olika kategorierna skulle hittas lättare. Men vad jag har är bara dessa kategorier utan någon praktisk betydelse… än så länge.

När jag kommenterade Karins blog för första gången blev jag lite konfunderad över olika personuppgifter som ”bloggen verkade vilja ha” speciellt ett URL som jag inte ens visste vad det betydde. Hon förklarade… och det blev lättare att förstå. Men jag ville veta hur det såg ut när hon eller någon skulle skriva på min blogg 🙂 och så här ser det alltså ut.

Citat Karin:

Namn
Epost
Webbplats
Kommentar

Så ser det ut när jag vill kommentera din blogg. Namn och Epost är en tvungen att fylla i, webbplats (tex min blogg) är frivilligt. Sedan kan jag välja om jag vill få en notifiering via min mail när du/någon kommenterat vidare på min kommentar, isf bockar jag i rutan som säger ”notify me of new comments via email”.

Mycket intressant att få reda på. För mig är bloggen fortfarande en helt ny värld och en hel del knepiga tekniska detaljer och lärdomar. Vad det gäller Namn så antar jag att man själv väljer sitt riktiga namn eller ett alias. Men det är nog viktigt att E-mailen är riktig, för annars blir det väl fel… å webbplats är inte obligatoriskt då som synes.

Jag hoppas att du inte låter dig avskräckas av detta utan att du lägger dig i det som skrivs här… genom att skriva en kommentar 🙂 Det är väldigt kul med feedback från dig som besöker bloggen och tittar dig omkring.

 

IMG_1427

Kommentera

