Designprogrammet Flash

Tråkigt tycker jag att det ska vara så svårt att publicera saker som är gjorda i designprogrammet Flash. Jag har en liten loop, med en fjäril som rör sig över en färgad bakgrund och liksom skiftar färg allteftersom den rör sig, som jag gärna skulle vilja visa här. Jag har just försökt att lägga ut den på Youtube som heller inte tar emot den. Frustrerande. Om du tittar förbi här på bloggen och vet ett bra ställe där man kan lägga flashfilmer för att sedan länka den, så får du gärna höra av dig till mig.

Lägger i stället med en skiss gjord i Photoshop från fikarummet  på reklambyrån Zebra, i södra hamnmagasinet i Trollhättan, där vi satt och diskuterade just det där… att göra en hemsida med Flash. Det är killen i mitten med den röda mössan som är så duktig på just det programmet.

zebra5

Priset på en sådan hemsida var väl det som gjorde att jag tvekade och inte bara gjorde det. (kanske senare) Eftersom det ingick en liten flashkurs på Konstfack så var det ändå kul att spåna på det där och själv göra olika små rörliga ”filmsnuttar” för att visa hur jag ville ha det. Dessutom har de stans godaste kaffe i det där fikarummet och det var några skojiga månader när vi var några frilansare som hade våra arbetsplatser i ”nära anslutning” Om du vill se lite närmare på Zebra reklambyrå så klickar du här

Passar samtidigt på att byta bakgrundsbild till en mjukare ton. Jag kommer nog att byta den med jämna mellanrum. Jag hade en serie lektioner i skolan där jag lät mina elever göra förslag på olika bakgrunder, som den där fjärilen skulle flyga över… och är nu en stolt ägare av c:a trettio väldigt fina bakgrunder gjorda av elever i sjuan och i en specialklass. Nu när jag har möjligheten att använda deras bakgrunder så ska jag naturligtvis göra detta.

IMG_0026IMG_0002IMG_0014IMG_0008IMG_0027IMG_0022IMG_0030IMG_0028IMG_0023bakgrundsbild2.jpg

Kommentera

