Den här lilla krabaten…

Sedan renoveringen då väggarna blev målade här hemma är det fortfarande saker som inte har kommit på plats. Bl.a. passade inte alla gardinerna till de nya färgerna så de togs ner så länge i väntan på bättre tider och blommorna flyttades runt lite… Den här lilla krabaten fick ingen riktig plats så den hamnade i ett nytt hörn, som gjorde att den undgick de vanliga vattningsrundorna. Jag var lite osäker på om jag till och med skulle göra mig av med den för jag har aldrig fått den att blomma. Å så nu… efter veckor utan vatten… så sätter den i gång att blomma med stora vita blommor.

IMG_2725

3 thoughts on “Den här lilla krabaten…

  1. En sådan vacker novemberkatus! Och helt klart kände den på sig att nu var det dags att blomma, för annars hade den kanske åkt ut😀De här växterna kan bli riktigt gamla. Jag har själv ärvt en av min morfar och det är många år sedan han dog.
    Ha en fin kväll!
    Pia

    • Åh, krabaten är en novemberkaktus… låter som om de blommar i november… jag väljer att tro att det var bra för honom att det inte vattnades så mycket… Han är fem år och har aldrig blommat förut… Jag kommer att ha honom i det lugna hörnet i fortsättningen, då får han vatten så där varannan eller var tredje vecka… i fortsättningen. Är glad för min lilla sovrums-novemberkaktus. Han har hamnat helt rätt, verkar det som. Ha en fin kväll, du oxå! Sofia

Kommentera

