Allahelgonahelgen

IMG_2774

Jag var uppe vid pappas grav i dag vid den blåa timmen å stannade så klart tills det blev alldeles mörkt å vackert med alla ljusen. Konstigt att man kan gå omkring i mörkret å känna sig trygg bland alla ljus. Nästan i alla fall 🙂 Då och då dök det upp någon i mörkret å dimman… Till slut var det faktiskt nog med stämning å gott att sätta sig i den varma bilen och köra hem. Men det är gott att minnas pappa, han tyckte att jag hade köpt rätt kamera 😉

IMG_3569

6 thoughts on “Allahelgonahelgen

  1. Hej Sofia!

    Vilken fin beskrivning och vacker bild! Jag visste inte att just den tiden kallades för den blåa timmen. Var bor du? Jag bor i Göteborg. Ha en fin kväll! Pia/TidlösaTösa

    Skickat från min iPad

    • Hej Pia! Tack så mycket 🙂 ja, skymningen = Leure bleue. Jag gillade också dina bilder från den här helgen, inspirerande! Jag rekommenderar mina läsare att gå in på Tidlösa Tösa’s blogg, den är bra å hon tar jättefina foton! Jag bor i Vänersborg. Arbetar du som lärare nu? På vilken skola? Ha en fin kväll och vecka! Sofia

  2. Vill kommentera det där med ”Många läsare” Nu när jag är så ny med mitt bloggande, så händer det att jag delar ett inlägg på min Facebook sida, och då får jag fler besökare, den dagen. Andra dagar får jag också besökare, men färre. Vad jag inte förstår är att ”alla” dessa gärna ger kommentarer PÅ Facebook, men inte på bloggen… är det svårare att kommentera på bloggen än på Facebook? Detta önskar jag faktiskt att jag förstod. Jag fiskar inte kommentarer, i detta inledande skede av min blogg, men det verkar faktiskt svårt (tekniskt? mentalt?) att skriva här. Jag har mött en kvinna på stan som berättade för mig vad hon skulle ha skrivit på min blogg… om hon hade skrivit något…. Mycket genomtänkt och klokt, men det var ju bara OM hon skulle hade skrivit något. What?

  3. Ja, det verkar mycket svårare att kommentera på bloggen. Jag delar nu alla mina inlägg på facebook. Sedan kan man ansluta sin blogg till olika ställen, som kan sprida den. Blogglista.se har jag använt. Får jag bli din fb kompis? Hur hittar jag dig?

Kommentera

