En väldigt ofärdig idéskiss

 

IMG_2825

Här kommer en första idé-skiss till Maries fina historia om krokodilen som dök upp på biblioteket och förde med sig en pojke på äventyr… jag skulle gärna göra mer i dag, men det fanns inte rätt papper hemma, jag hittade inte ens ett suddgummi och det är jätte-krångligt att beställa rätt färger via nätet just nu, åtmindstånde för mig. Så man tager vad man haver…

Just när pojken följer med krokodilen så tänker jag mig en så här beskyddande bild. Senare kanske de simmar mer bredvid varandra… Denna bilden ska fyllas med grön-båa sekvenser så att det ser ut som om vattnet bildar olika ljusa och mörka ”rader” över dem. men som sagt här fick det bli just det som fanns på ritbordet i dag.

IMG_2829

 

 

Kommentera

