Gosch, vad gott.

IMG_2896

Den här släta soppan… man vill ju inte använda kraftutryck, men… Gosch, vad den var god!

IMG_2902

Här med lite pynt, innan middagen. Mmmm. Och här är ingredienserna

IMG_2891

Förutom de som syns på bilden så var det två köttbuljongtärningar, gurkmeja och oregano med. Efter mixande och avkylning av soppan ska den in i frysen för framtida bruk. I dag åt jag den med sju köttbullar i (om jag hade haft bröd hemma hade köttbullarna hamnat på brödet, men nu fick det bli så här) När jag sen tar ut dem ur frysen så kan jag lägga med saker som passar just då, så klart. 1,2 Liter soppa = sex portioner.

IMG_2909

Åsså fyra portioner torskrygg i vitvinssås som åker in i frysen direkt.

IMG_2913

Det passar bra att laga mat och måla samtidigt. Båda dessa aktiviteter har så mycket väntetider. Ungsgräddad torsk tar 45min till en timme då man kan sitta vid ritbordet. Och de olika akvarellagren behöver också en massa torktid, då man kan fixa något i köket. Tillslut får det ju liksom vara bra, men en eftermiddag funkar… Det blir si så där en fem, sex timmar, med disken.

Kommentera

