Att blogga

Av någon anledning har jag fått en anmärkningsvärd höjning på besöken här på bloggen. Jag behöver inte många besökare, eftersom jag inte har annonsörer inblandade, men det är ju ändå spännande och jag kikar in och kollar varje kväll. Min blogg besöks av mellan 3 till 15 människor per dag, med ett högsta antal besökare på 26 personer på en dag. Jag tycker att det är fantastiskt, jag ät väldigt glad för mina läsare, men det hade inte räckt så långt för en annonsör som vill ut till massorna precis.

Igår la jag en länkt till min sida på ”Innerst Inne är vi Vänersborgare” på Facebook. Jag skrev också på en väns blogg i går minns jag och när jag kollade min egen blogg vid midnatt så var besökssiffran 122, vilket man får se som anmärkningsvärt. Och väldigt roligt.

(I efterhand tyckte jag att det var lite ovist, för jag skriver fortfarande om min hemstad i ett lite utifrån, hemkommande och betraktande perspektiv, vilket jag hoppas inte väcker irritation )

Jag kan inte se vem som besöker sidan, vilket ju vore jättetrevligt, men se det  går inte. Däremot får jag veta från vilket land besökaren går in ifrån och om hur många visningar det blev. Alltså det är alltid fler visningar än besökare. Men i dag då, när klockan just har passerat tre på eftermiddagen kan jag se att 58 besökare har varit inne. Denna sista tid kan jag också se att besökarna har varit från Ungern, Norge, Spanien, USA och flertalet (så klart) från Sverige. Så jag sträcker på mig lite grann i skrivbordsstolen 🙂

Och så jag vill ta anledningen att hälsa er välkomna med en fin bild på en kärleksört på min fina bakgård i mitt Vänersborg, taget för en tid sedan.

IMG_1738

Jag påtar allt i jorden i bland jag också 🙂 Vi delar på uppgifterna… och det dåliga samvetet var inte så strängt menat.

P.s. Jag vet om att det kan kännas som ett större steg att kommentera på en blogg än på Facebook. Men vad om du skulle försöka dig på att kommentera på min blogg? Jag tänker att om du ska försöka, så ska du försöka på den här bloggen bland texter och bilder som inte är så märkvärdiga. För mig hade det varit jätteroligt, för då visar du vem du är, och jag får ett ”ansikte” på en av mina läsare. Jag vet att det kan verka skumt att man måste uppge e-mailadress, men det är inte så märkvärdigt som det verkar. Jag samlar inte på e-mailadresser, det är bara så som bloggen är uppbyggd tror jag. Så välkommen att prova 🙂 D.s.

2 thoughts on “Att blogga

Kommentera

