Fenomenet blogg

 

När jag läser igenom min egen blogg får jag intrycket att jag lever ett väldigt aktivt liv. Så är det ju inte alls. I dag har det varit en jätteseg dag, jag har sovit mycket och inte orkat mer än en minipromenad innan regnet kom. Jag brottas fortfarande dagligen med min utbrändhet och försöker till och med lära mig att ta det lugnt. Det verkar vara svårare att skriva om. Fenomenet blogg är lite lurigt så… hur ärlig man än försöker att vara så ger det ju inte alls en riktig bild av ens dag. Fördelen däremot är ju att man alltid letar fram NÅGOT som gav inspiration. Lite som jag och Camilla pratar om på AMA. Föresten är det mycket överraskande hur bloggen skiljer sig från min nyinrättade tacksamhetsbok. Där hamnar de verkligen banala sakerna som egentligen är livet. Där skriver jag om att jag är tacksam för att diskbänken är ren eller för att jag har hittat en CD-skiva som är bra att somna till… jag tror jag lägger med en bild på just den skivan för att det ska bli lite balans här. Själens årstider heter den och är inhandlad på Oslos bästa bok & musik affär ”Bok och Media” för kanske… 15 år sedan. Jag hittade den alltså här hemma i mitt CD-ställ. Den bokhandeln är faktiskt värt ett besök. I nära anslutning fanns, i alla fall på den tiden, något som kallades Katakomben. Det låg en våning under gatuplanet med röda gammeldags tegelväggar, därav namnet. Det var ett cafe, en utställningssal med en stor flygel där det ordnades musikkvällar och en riktig tunnel med en utställning av olika bibelscener… För utom väldigt bra böcker och musik. Det var stamstället för mig på den tiden. Och CD-skivan är lika bra som den var då.

IMG_2929

Kommentera

