Maria

 

IMG_2996

Den här glada tjejen mötte mig i dag, på morgonen. Maria heter hon och tillsammans med Camilla är hon en av de som hjälper mig på Omstart (ett EU-finansierat projekt) Vad gjorde jag utan dem?

För det första så verkar de ha förstått att en omstart inte kan gå hur fort som helst. Det har varit många personliga samtal och många möjligheter att lära känna varandra. I dessa samtal så har jag upptäckt att i början av varje sammankomst känner jag av något jag känner igen i min personlighet, skulle nog beskriva det som en mur mot omgivningen eller en empati-knapp som är off. Men jag gillar dessa båda tjejer och i löpet av samtalet så försvinner den där apatikänslan, så fort jag upptäcker den som regel… verkar det flummigt? Ja, kanske det, men alla dessa samtal har varit utvecklande för mig. Hoppas att ingen tar illa upp, men det känns som att ha träffat två proffs på vänskap. Vi blir goda vänner samtidigt som det är deras arbete att stötta och samtala. Oj, oj, oj, vad mycket vi har pratat om den här hösten! Och man är alltid glad och upplyft när man går därifrån… Jag är faktiskt överraskad över hur mycket jag behöver den här typen av samtal och hjälp och hur mycket lättare det känns när jag får stöd i detta.

Nu har Maria och jag kommit in i en fas där vi har blivit lite mer konkreta. Maria hjälper mig att sammanställa ett CV. Ett brokigt liv mer eller mindre dokumenterat i en stor röd pärm försöker vi få ordning på… eller rättare sagt, vi började i dag. Jag ska fortsätta hemma och fundera. Kanske jag ska göra en tidslinje för att hitta någon sorts kronologi på det hela? Ja, vi får se…

Maria har gjort en personlighetstest med mig, som har gett mig lite ny vägledning vilka arbeten jag kommer att söka efter jul. Spännande. Nu hoppas jag bara att denna stöttepelare till tjej hittar sina ställen att ladda batterierna på (vilket jag vet att hon gör) Sköt om dig Maria ❤

IMG_3000

 

Kommentera

