Ett hus

Hus~_1

För en tid tillbaka sedan har jag varit nyfiken på vad en 3D-ritare gör. Så tog jag mod till mig och ringde ett arkitektkontor och frågade om jag fick komma upp och se vad en sådan ”ritare” gjorde. Det var spännande och jag ska dit igen, men jag fick också veta vilket program de arbetade med. Det kändes som om det gick att förstå sig på när jag blev visad olika verktyg. Det var verkligen ett otroligt trevligt studiebesök. Så idag har jag jobbat lite på att få min Mac uppdaterad för att kunna ladda hem ritprogrammet. Å äntligen klaffade allt och jag kunde göra mitt första försök. Jag lyckades inte att göra väggar, så att huset blev ihåligt, men det gör ingenting alls i dag. Jag är bara så glad! Jag menar, jag hade ju varit glad om jag bara hade kunnat göra skorstenen 🙂 Fortsättning följer på det här.

Kommentera

