Julpyssel

Mitt liv har inte innehållit så mycket julpyntningar, trots att jag är rätt pysslig av mig och barnsligt förtjust i julen. Men jag blev så inspirerad av Claras blogg i dag, för hon gör personliga, jättefina hyasintplanteringar i olika glasskålar och annat. Det där personliga tilltalar mig. Så jag letade upp en egenhändigt drejjad godisskål och planterade denna hyacint tillsammans med lite vitmossa. Det är inte lika juligt som olika glasvaser som reflekterar ljus och så, men fördelen är att skålen är så tung så att hyacinten inte kommer att välta när den växer 🙂

IMG_3175

Själv sitter jag vid ritbordet och gör förslag till en framsida på Salemkyrkans programblad inför julen, men vill inte lägga upp dessa förslag ännu, innan det är klart vad det blir av det. Detta faller sig inte naturligt för mig, kändes det som i början, men det är faktiskt kul att utforska bilder och bilduttryck som man inte har gjort förut. Så jag har mycket the i thekannan, lugn musik i CD-spelaren och utforskar julen i bildformat. Dessa bilder kommer så småningom.

Kommentera

