Omstart

I dag var det avslutningsfika på AMA. Mycket trevligt att sammanfatta den här tiden tillsammans med Camilla. Man kan ju lugnt säga att just så som de gjorde ”Omstart” var just det som passade mig. Samtidigt är det så märkligt att coaching  funkar… Jag sitter och tar det lugnt kväll och tittar på Lyxfällan. Där får ju människor hjälp under en ganska kort tid och det verkar som om de bara byter inriktning på livet direkt. För det mesta tittar jag på lyxfällan och tänker, gött med ett område där man själv inte behöver hjälp. Men denna gången förundrades jag över hur människor som verkar så hjälplösa i början av programmet (jag menar, de är ju på väg mot personlig bankrutt) och med lite stötta och med människor som engagerar sig så ändrar de inriktning på bara en månad. Under tiden på AMA har jag fått uppleva två trevliga, engagerade människor (Camilla och Maria) som har coachat mig vad det gäller massa olika saker men med en klar inriktning att hitta arbeten där jag skulle kunna trivas. Jag har gjort en personlighetstest, vi har pratat som vilka väninnor som helst, vi har inspirerat varandra och vi har varit på otroligt givande studiebesök på Bokia, på en arkitektbyrå och på en reklambyrå. Och jag har sökt mitt första jobb. Det känns som om jag just nu befinner mig i det läget då man river kontraktet och jag vet vad jag ska göra den kommande tiden. Lite som i lyxfällan, men med inriktning mot förändring att tänka sig andra arbeten än bildlärare. Fast det är lite trist att det är över. Men jag vet att jag alltid kan höra av mig och besöka dem igen. Man kan ju inte gå på omstart hela livet 🙂

Julillmerfarg

Jag lägger med en skiss från julprojektet som jag inte tror kommer med i programbladet (men, vem vet?) Den får ligga här ändå, bara för att jag har blivit så uppmuntrad på AMA att söka ett halvtidsjobb och följa mitt hjärta och i alla fall försöka prova mina vingar vad det gäller illustration.

Kommentera

