Småbilder, människosiluetter och ny inspiration…

IMG_3428

Jag har plockat fram bilder från förra julen, några siluetter av människor som betraktar en stjärnhimmel… Jag tänkte hitta lite inspiration till årets julkort, men det låter vänta på sig. Det gör inget, inspiration får man vänta på ibland, det kommer nog. Bara det att plocka fram gamla bilder är en trevlig sak. Jag tänker hitta några miniramar på Erikshjälpen. Jag har så många småbilder, att de behöver monteras i jul. Här är några andra småbilder med siluetter på människor ditmålade på vanliga färgfläckar (man har ofta ett papper när man målar där man stryker av penseln, som blir så där fläckigt)

IMG_3438

Den högra bilden här är liten som ett frimärke och ser inte mycket ut för världen, men jag har en ide om små, små ramar…. som skulle passa på en plats över mitt ritbord. Och så kommer kanske inspirationen igång till de nya julkorten så småningom ❤

Jag har fått en illustration publicerad i december som ser ut så här:

a

Det är alltid kul när man får en illustration publicerad. Jag återkommer med det programbladet som använde denna illustration…

Kommentera

