Visuell kultur

Det kan vara skönt när vardagen kommer tillbaks tycker jag så att man kan luffa omkring hemma och plocka å få lite koll igen. Dessutom är jag lite bättre stadd vid kassa som det heter efter juldagarna. Så det blev en inköpsrunda för mig, med saker man vill ha men sällan unnar sig. (En liten förklaring krävs här, jag har haft några anti-konsumerande-happenings för mig, bl.a. genomförde jag mina fyra och ett halvt år på Konstfack utan att köpa kläder och andra liknande happenings)  Jag är ekonomiskt välsignad, så ingen grund till oro 🙂 Men jag har tyckt att sådant är bra, viktigt och känns bra. Men vad som också känns bra är att gå ut och skaffa sig det man behöver och vill ha någon gång emellanåt.

IMG_3558

Den här nykomlingen ska jag läsa inbunden…

IMG_3560

Det här är en rekommendation av godaste Sara, butiksschef i bokhandeln. Jag älskar rekommendationer så det här ska bli kul. Även denna läses inbunden.

IMG_3556

Jag har länge behövt en ny radio då den gamla inte fungerar längre. Ljudvolymen gick inte att sänka till slut, så nu är ordningen återställd i köket.

IMG_3551

Ett par praktiska skinnhandskar. Ja, nu ska jag inte fota alla sådana här inköp ner till minsta pincett eller koffeinfritt kaffe men det är gott att bocka av det man verkligen saknat ett tag. När jag höll på med kvällens reflektioner så kom plötslig frågan om att fota de kläder som inhandlats, två snygga toppar och en riktigt fin, liten, svart innesjal. Jag menar jag vill ju egentligen stå upp för att bloggande inte bara är för unga… och jag vill ju gärna bryta de tabuer som inte är sunda i vårt samhälle… men här går nog gränsen för mig. Du får ta mig på ordet när jag berättar att den fotosessionen var mycket rolig och bjöd på många goda skratt och reflektioner… men att publicera… det blir kinkig, minst sagt. Men jag kommer inte att lämna det här. Antingen publicerar jag bilder där jag poserar med inköpta kläder en vacker dag och därmed proklamerar, detta borde man kunna som lite överviktig, äldre, kvinna. Jag menar att jag trivs med mig själv och tror att jag besitter en viss charm, men att posera på sin blogg i nyinköpta kläder gör väl bara den som vill visa hur smal, snygg och modemedveten man är? Ja, spännande tankar tycker jag och jag tänker inte lämna den här gränsen i våran visuella kultur okommenterad i fortsättningen. Kanske blir till och med dagens fotografier som är tagna med stativ och självutlösare att publiceras i ett senare skede när jag har bearbetat dessa tankar och/eller av någon annan anledning bara får självförtroende att göra det.

Kommentera

