Retroperspektiv 4

008

När jag arbetade med målningar på olika musiker som deltog i Aurora under två års tid så försvann fläckarna gradvis, men inte helt 🙂

012

Och det var fortfarande Vit, Pales grey, Röd och Ockra som gällde

037

Och alla de färger som uppstod när man blandade. Synliga penseldrag, dock.

305471_10150283565529219_7740717_n

Jag gjorde helt enkelt alla mina bilder med dessa fyra färger.

067

Tills jag en dag gick tillbaks till mina komplement-färg-par. Tänk gult och lila…

1183

Denna målning är målad med bara kadmiumgul och lila, och alla de bruna färger som uppstår när man blandar dessa två färger. (lite fusk med vitt på strängarna och ögonvitor) Fortfarande inte objekts färg, men med ganska gradvisa övergångar och en klar klassisk ljus/mörker touch. Den här bilden var riktigt rolig att måla, bl.a. för att modellen verkligen såg ut som om han hade handplockats från en modellagentur från Rembrants 1600-tal.

Kommentera

