Blodpudding

IMG_3684

Jag sitter framför middagen och undrar… Hur tänkte jag nu? Jo då, jag vet allt vad som hände. Det var den inneboende Spar Lisa som slog till i affären. Hon såg blodpuddingen för 5 kronor, gjorde en snabbt överslagsräkning som stannade på 1 krona per middag, sträckte på sig och log stolt. Detta gick inte att gå förbi, det är ju nästan världsmästerskap i billig middag! Hon är tävlingsinriktad den där Spar Lisa. Här skulle alla kriterier uppfyllas utom kanske ”gott” T.ex variationsfaktorn var hög eftersom jag aldrig äter blodpudding.  (Jag fick ringa modern som instruerade mig i denna exotiska maträtt) Vad hon, Spar Lisa alltså, inte förstår sig på är hur mycket rårörda lingon det behövs och annat för att få i sig den här middagen… Hur som helst…

IMG_3680

Det fick bli mysbelysning och en beslutsam inställning. Hur det smakade? Ja, typ ”Nyttigt”

Kommentera

