Lite tankar om Konst

IMG_3792

Det känns som det inte finns så mycket att berätta från ritbordet, för jag har hamnat i ett abstrakt-konst-projekt. Jag kan ju inte sitta där jämt, men lite varje dag innan allt annat 🙂 Och då gör jag bara just det… just det projektet menar jag. Och jag tror och känner att den långa arbets-procsesen är ingen annan intresserad av utom just den som håller på. Det kanske inte stämmer, men de är ju de vackra bilderna man vill ha, inte ett ostädat ritbord och ett överbelamrat golv.

IMG_3793

När det blir något överraskande och man är nöjd, det är oftast då man skriver på bloggen.

IMG_3790

Idéer, halvvägs uttryckt på ett papper… nja…

IMG_3795

Det överfulla ritbordet för man måste bara kolla nåååågra idéer till.

IMG_3794

Det fulla golvet när ritbordet inte räcker till 🙂 Jag har alltid förundrats över att de som håller på med bildkonst ofta får en sådan röra omkring sig när man håller på. Var är den stora vackra salen med spröjsade fönster och det perfekta ljusintaget. Tegelväggarna, orangeriet och stukaturerna? Jag bara undrar.

Kommentera

