Process

Nu när jag ändå är inne på att visa processen, d.v.s. visar sina arbeten låååångt innan de är färdiga och redovisar hur man arbetar… så tänkte jag visa en process vad det gäller akrylmåleri. Jag har ju varit inne på att jag under en tid målade med bara Kadmiumgul och Lila. Det uppstår många bruna nyanser i olika ljushet när man blandar dessa komplementfärger. O.k. so far so good, men hur gör man?

1357

Här ser du fotot som jag har skrivit ut på min skrivare, du ser rut-mönster-förstoringen med mjuk blyertspenna och de två akryl-färgerna som jag använde.

1368

Här har jag kommit lite längre och lägger ljust och mörkt där jag tycker att det blir bra. Än så länge ser jag rutorna och kan använda mig av dem för ett sorts ljus/mörker måleri. Ganska grovt än så länge…

1375

Jag jobbar för att det ska bli en stor likhet med originalet, även om mina rutor börjar försvinna.

1396

Det är ljus och skuggor som gäller. Den här bilden är långt ifrån färdig. Men det var så här långt jag dokumenterade den gången. Bilden köptes så småningom av Musikskolan i Vänersborg.

 

Kommentera

