Illustrator

Det var ett tag sedan jag var på Illustrator, men har tagit upp tråden igen. Jag har haft några förmiddagar då jag har kunnat sitta… Det är både kul med det man redan kan men förfärligt frustrerande med det som har ”försvunnit”. Jag vet att vi frilade delar av bilder på Konstfack men var finns den kunskapen nu? Hur var det man gjorde??!! Är inne på tredje dagen utan att knäcka nöten. Skulle bli jätteglad om någon snäll själ kom och påminde mig.

2

Den här typen av illustrationer går någorlunda  enkelt…

en-lekbild

Och den här… att bara måla med bred pensel… Men att frilägga en detalj ur en bild? Jag borde komma ihåg det, det är det värsta 🙂

Kommentera

