Coaching är magiskt

Jag sitter förundrat och tittar på Lyxfällan, ganska ofta faktiskt. Det är märkligt hur människor med så stora ekonomiska problem ändrar kurs i livet på bara en vecka och verkar hålla den kursändringen. Det har länge fascinerat mig. Kanske också av den anledningen att jag själv fick genomgå en coaching som hette ”Omstart” för inte så länge sedan.

Jag kan inte berätta så mycket av mitt nuvarande projekt, men utan att avslöja för mycket så kan jag ändå berätta (för min omsorgsfulla omgivning) att jag gör precis det jag vill göra c:a 3-4 timmar om dagen och är väldigt nöjd med detta…

Så fick jag höra att Magnus från Lyxfällan, hade en föreläsning i kommunhuset i kväll, och tog mig faktiskt tid till detta. Jag är så fascinerad att det nästan inte gick att inte gå dit. Han är en väldigt rolig och inspirerande talare, verkligen. Men han växer ännu mer när man vet hur många människor han hjälper… och efter föreläsningen fick jag en pratstund med honom.

Jag tänker mig att i ett samhälle där generationerna inte är så nära varandra och det saknas andliga Fäder och Mödrar och man kan känna sig ensam med sina problem…. så är det just den sociala aspekten som är det viktigaste. En auktoritet inom området som bryr sig, verkligen bryr sig… Och TV-syndromet, att egentligen hela Sverige bryr sig… är den stora nyckeln i dramat.

Han, Magnus, trodde att det beror på den kallduschen de får i början när insikterna kommer om hur dåligt det egentligen ligger till, som är nyckeln. Och ja, det tror jag nog också… När fasade är riven och man inte lägger energin på att hålla skenet uppe, det är nog också jätteviktigt. Det är ju när man delar de riktiga problemen som det kan hända något. En intressant kväll indeed 🙂

Så när alla började gå hemåt så träffar jag Camilla, som var min Coach på Omstart. Och jag kan för första gången  berätta för henne vad som har hänt och att jag har totaländrat vad jag gör, och berätta om mitt nya projekt. Då känner jag bara att Coaching är en så himla bra grej. Och så säger hon: Ja, men visst, Coaching är magiskt, men bara om man har kommit till insikt att det behövs en förändring! Det är det tydligen överens om, coacherna… att de jobbar bäst när fasaderna redan har fallit.

Jag är med i en grupp på Facebook som heter ”Vi som drabbades av utmattningssyndrom” och när jag tänker efter så är det den ärligaste gruppen jag har varit med i… Tänker på allt detta när jag går hem i vårnatten genom stan.

Här kommer lite bilder från föreläsningen och hans eminenta bilder på olika plånbokstyper. Gillar när föreläsare säger att de inte är några konstnärer men vill så gärna förmedla ett budskap att de tecknar ändå…

11055353_10153052728779219_3601237559815875339_n

Det här är en av typerna…

1395186_10153052729124219_4886682204738723170_n

Det här är min typ…

11078161_10153052729304219_7817220882493546962_n

Och här kommer ett foto som är otroligt ofördelaktigt för båda, men det var en så kul kväll att jag tar med det ändå…

1901136_10153052730589219_8442965551256093580_n

Kommentera

