Jag letar efter bilder…

Jag letar efter bilder som elever kan göra bildanalys av.

Det är speciellt fyra områden:

1. Genus 2. Etnicitet 3. Ålder och 4. Klass.

Jag letar runt på nätet för tillfället men är osäker på vilka bilder som man kan använda. Några är ju skyddade med upphovsrätt. Ja, jag vet att man kan ställa in detta på Google, men känner mig ändå inte helt säker. Om du har foton som passar för diskussioner om dessa fyra punkter så hör av dig till mig. Eller målningar/teckningar som har inslag av dessa fyra punkter, så vore jag jätteglad om jag fick ta del av dessa. Jag tackar på förhand! Med vänliga hälsningar Sofia.

P.s. det går att svara här på bloggen, på Facebook eller på kadmiumgul@yahoo.se D.s.

2 thoughts on “Jag letar efter bilder…

  1. Du kan använda alla bilder som grund för analys, det har inte med upphovsrätten att göra. Bara att välja det som passar en själv! Lycka till!

    • Hej Kicki! Tack för ditt svar, men det är lite trixigare än så… Jag samlar detta material just nu, men funderar på att ge ut det som en lärobok i bild senare. Det är därför jag vill vara så noga med upphovsrätten. Dessutom vet jag om många som tar fina foton som passar för det här, så det handlar om att hitta bilder som man vet vem som har tagit dem – och gett sitt tillstånd för att använda i en bok så småningom. Kanske du fotar? 🙂

Kommentera

