Ttela på besök…

I dag fick vi besök av en trevlig och duktig journalist från Ttela, Alexandra. Det var en riktigt trevlig stund. Mamma fyller snart 90 år så Alexandras frågor och mammas olika berättelser blev en bra kombo.

 

2015-07-29 07.49.35

Jag hörde dem från vardagsrummet när de satt och fnittrade i köket. Det blir nog bra det här, tänkte jag…

2015-07-29 07.49.20

Ibland blev frågorna för svåra, som vad har du för en favorit politiker? Då ropar mamma på mig och ber mig att berätta… så föreslår jag någon och hon har direkt en berättelse om varför osv. Hon är rolig, mamma.

2015-07-29 07.48.03

På frågan Är du intresserad av mode? Skrattade hon och sa Verkligen inte!

2015-07-29 07.55.58-1

Då kunde jag inte hålla mig utan gick och hämtade ett gäng klänningar från 50- och 60- talet och så kom mamma in på olika frisyrer…

qblxD

Journalisten hade tänkt hålla sig till Mamma inom politiken, men vi kom hela tiden in på kläder, frisyrer, älsklings färg å annat kul.

2015-07-29 07.46.13

Så slog det mig att Alexandra kanske ville ha några av pappas svartvita bilder på mamma från 50-talet, vilket hon gärna ville.

Wb8vo

Så efter en genomletning av hela lägenheten hittade jag de här bilderna på min ”vänster mamma” 😉

2015-07-29 07.48.57-2

Kommentera

