Teckning

fl

Jag har kommit i kontakt med sååå fina fotografier (kommer att berätta mer senare om det här) så det bara kliar i fingrarna att teckna av dem. Jag väntar på medgivande, men eftersom min blog verkligen inte kan betraktas som en kommersiell plats, så borde det fungera som ett klassrum och där kan man teckna av bilder mer fritt.

bad2

Just i dag har jag funderat över det där med bilder. Jag har alltid tänkt att det är större att teckna/ måla än att konsumera bilder, men just idag vet jag inte. Den som betraktar kan glädjas, bara så… För mig är bilden aldrig färdig. Jag vaknar med olika grejer som jag inte är nöjd med, när jag håller på med bilder. I dag ser bilden ut så här, och jag hittar fortfarande hela tiden ställen som skulle behöva göras om. Till slut får man bara bestämma sig för att nu är bilden färdig, fast den inte alls är det.

fa

Jag vet inte, förändringarna kanske inte ens syns, men i dag är jag tillbaks i det läget då jag börjar gilla själva verkstan och besvären och att leta fel… Sträcker lite på mig och känner mig nördig.

 

Kommentera

