Skumma bilder.

Jag gillar inte att göra skumma bilder, det är helt klart. Men inför ett speciellt tillfälle så skulle jag förbereda några riktigt skumma bilder. Jag var ute och tog bilderna som foto först, och sedan har jag försökt att göra målningar av dem. De ska bli bokomslag till deckare och uppgiften är att det verkligen ska se  skrämmande ut. Nu är jag klar med detta. Nästa gång ska det bli idyll igen 🙂 Jag gillar varken deckare eller att illustrera dem, men vad gör man inte för att uppfylla ett uppdrag…

teI4

Ursch, ruskigt…

Skugga-fixad-med-text

Det här var lite roligare, den är gjord som en akvarell och sedan vidare till Photoshop.

Stalker

Så, uppdraget slutfört.

Kommentera

