Avslutningsfest på skrivarkursen

I kväll var det avslutningsfest på skrivarkursen, vi börjar bli ett bra sammansvetsat gäng.IMG_6427

Vi brukar samlas för att läsa upp skrivna saker, umgås och äta gott vid varje terminsslut.

IMG_6445

Vår kloka, roliga och ungdomsbeslöjade lärarinna Gunnel. Tack för att du gör att vi andra växer!

IMG_6417

Vi ger varandra gåvor och tipps under hela kursen, men på avslutningsdagen blir det lite extra hyllning av go’a Gunnel. Här läser jag en dikt på Hexameter. Ja, jag sa ju det… Vi lär oss massor 🙂

I      c     c      I    c   c    I    c     c      I   c   c    I    c     c     I   c

Tackar dig   ordrika   konstnär till   lärare   Åh, vad vi   lärt oss!

I      c    c     I    c    c       I    c     c       I     c     c       I   c   c       I   c

Varje ter  min har du   gett oss din   kunskap och   spritt sådan   glädje.

I    c    c        I     c     c      I     c    c    I     c     c     I    c    c     I    c

Önskar dig   välförtjänt   julefrid   utan nå’n   vetgirig   fråga.

I   c    c         I    c    c       I   c   c         I    c    c        I   c   c     I   c

Unnar dig   allt gott på   julen, du   ungdomsbe  slöjjade   Gunnel.

IMG_6431

Godaste Göran.

IMG_6421

Finaste Laila

IMG_6441

Go’a leende Ann-Christin

IMG_6430

Nä då, vi träffas inte bara, fast vi är på Koppargrillen… Det jobbas också… 🙂 Vi läser dikter och noveller och får tipps och råd. God Jul på er nu alla sköjjiga kursare ❤

2 thoughts on “Avslutningsfest på skrivarkursen

  1. Hej Sofia! Du hyllar oss andra så mycket, men även du ska hyllas som är så duktig, både på att skriva och rita. Vilken otroligt fin text du skrev till Gunnel, tack för din omtänksamma och välplanerade medverkan ikväll, och för den fina almanackan vi fick. 😍

    • Tack så mycket fina Laila 🙂 Du vet… jag tycker om att ge bort gåvor, det är nog därför jag målar. Jag blir bara mer och mer glad i våran grupp och framtida planer. Och jag tycker att det känns som om ett gånger fem är mycket mer än fem… Så tack, tack, men det är något som händer när den här gruppen träffas ❤ Nästa termin får du lära mig var jag kan hämta den där coola smilysen 🙂

Kommentera

