Praktikplats

Nu har jag börjat något som heter arbetsträning i Pingstkyrkan. Det är ganska få timmar i veckan till att börja med, men väldigt trevligt. Bl.a. för att jag gör något som jag aldrig gjort förut. Det kommer att bli en del administrativt arbete som det heter… men jag känner mig som värsta sekreteraren och trivs med det. I vår familj så är lärare högst upp på en tänkt rangordning av olika arbeten och sekreterare är väl ungefär längst ner, bl.a. för att min kära mor började som sekreterare och vantrivdes så hemskt. Men jag bara njuter av mina nya uppgifter. Så skönt att inte behöva leda en hel klass och att gå ifrån ”jobbet” och känna att man verkligen har gjort det som krävts. Nått handfast, liksom, som arbete med programblad eller välja bild till det samma, eller utskick som skulle iväg just i dag, Toppen! Om du frågar mig.

IMG_6471

Så här ser framsidan ut på programbladet, den här gången. John har gjort en jättefin design, och man kan gå in och bara lägga i nya månader och bilder. Det kallar jag roligt jobb 🙂

Kommentera

