Om bloggen

Det är roligt att mitt inlägg om min nya praktikplats genererade en sådan peak 🙂 på bloggen.

Jag var jättenöjd med de nio besökare som var inne och kollade på vår avslutningsfest, och kommentaren. Men arbetsträningen gjorde att det gick in fyrdubbelt med besökare! Jag är jätteglad att vänner och bekanta bryr sig… att det är spännande hur det går… eftersom jag har varit sjukskriven en tid för utbrändhet…  Det värmer! Både ni som är inne och kikar som tycker att Pingstkyrkan är en jättespännande arbetsplats och de som inte skulle kunna tänka sig att arbeta där. Detta vet jag redan, det är bara ett kvitto på mina fina vänner, bekanta och ”känningar” i alla möjliga miljöer (jag är mycket glad för detta)

Jag vill inte på något sätt ta udden av denna trevliga statistik, men jag kan inte låta bli att undra varför det verkar vara så svårt att lämna ett avtryck, när man ändå är inne… Trettionio besökare som är helt stumma.

Hur som helst så tänkte jag prata lite om ett stundande företag… ”Ett företag som producerar bilder – analoga och digitala, producerar böcker om och med bilder samt diverse kalendrar” Jag håller på att fundera ut ett namn på detta. Kanske man kan få något kreativt förslag här på bloggen? Kom igen! Bara för att göra ribban riktigt låg ska jag avslöja mina egna tafatta försök:

  1. Bokobilder
  2. Text och bild
  3. Skrivarstugan
  4. Målarverksta’n
  5. Ingen dag utan en rad = Nulla Dies Sine Linea
  6. Ateljé (det eller det) typ Ateljé Fia eller Studio Sofia

Ha det så gott i höstrusket ❤

 

 

7 thoughts on “Om bloggen

  1. Hei! Først; syntes best om navnet Ateljé Fia/Studio Sofia. Har ingen egen ideer i farta. Ang statistikken over hvor mange som besøker og leser dine blogginnlegg:
    Jeg får også statistikk over hvor mange som er inne og åpner og leser min nyhetsmail som jeg skriver på MailChimp. Av 78 norsktalende mottakere, så er det bare ca 50 % som åpner og leser mine mailer. Og hvor mange av de igjen er det som gir en skriftelig tilbakemelding? Kanskje 1, 2 eller toppen tre stk per nyhetsmail (sender ut ca 4 ganger i året). Så tilbake til ditt spøtsmål: Hvorfor det er så vanskelig å gi tilbakemelding. Du skrev at det vat 39 stk som var helt stumme, dvs du har ikke fått noen tilbakemeldinger, riktig?
    Tror det er flere årsaker til dette, interesse for emnet og ta seg tid til å svare er nok noen av hovedgrunnene tror jeg. Ser jo f.eks at du heller ikke har gitt noen tilbakemelding på mine nyhetsmailer. Hvorfor ikke det? Hvis du er ærlig med deg sjøl så er det kanskje pga at mitt arbeid ikke interesserer deg nok til at du føler for å gi noen tilbakemelding. Og det er helt ok det! For min egen del, så er jeg fullt klar over at ikke mange er særlig interesserte i hva som foregår nord i Thailand og over grensa til Burma/Myanmar, ialle fall ikke så veldig detaljert. Folk ønsker å vite at en har det bra, får brukt sine evner og talenter, og at målet med oppholdet blir møtt. At jeg er glad for at jeg er her, og føler at jeg blir brukt med de talentene og gavene som Gud har lagt ned i meg, dvs å bli brukt som sykepleier og få ele evangeliet.
    Er du eller noen andre så interesserte i å vite så mye mer enn dette om mitt liv her? Nei, tror ikke det hvis du er helt ærlig.
    Så har gått noen runder med meg sjøl ang dette med hvor detaljert jeg skal være når jeg skriver mine nyhetsmailer. Bare ca litt over halvparten åpner dem, og alt de egentlig ønsker å vite er at jeg lever og har det bra.
    Så kanskje dette er tilsvarende med de som leser din blogg og; når du skriver om noe helt konkret som har hendt deg som at du har fått deg arbeid igjen via Pingstkyrkan og at du var på en fest, det er noe konkret som er lettere å forholde seg til og dermed gi tilbakemelding på. Hva tenker du om dette?

    • Hej Anne-Berit! Ja, det här kallar jag en ordentlig ”tillbakemelding” 🙂 För det första, så gott att höra från dig ❤ som alltid 🙂 Och mycket tänkvärt! Det stämmer ju att jag läser dina nyhetsmail med stort intresse (då det passar mig, hum, och jag har tid) Jag har inte ens tänkt tanken, om jag ska vara ärlig… jag är helt nöjd (och stolt) över att inget har hänt dig, att du har det bra och gör ett fantastiskt arbete i Thailand. Det är mina böner och det är det viktigaste för mig. På samma sätt kanske man inte uppfattar en blogg som ett personligt brev utan en mer formell sak, och därmed tar man bara till sig informationen helt enkelt. Det är kanske också därför de har gjort en funktion där man kan se statistiken som ändå gör att man ser att den läses. Jag tycker att det verkar stämma bra det du skriver. Mitt specialintresse för bildproduktion / text å media vet jag sedan tidigare att det just är ett specialintresse. *ler men suckar också lite lätt* Tack också för feedback på namnförslaget. Jag är också inne på att försöka få med mitt namn i företagets namn… Hur som helst, jag är jätteglad för detta långa givande svar. Men jag har också en känsla av att det finns en helt onödig respekt för bloggformen som gör att det är en hög tröskel för att skriva (inte i ditt fall dock) vilket jag tycker är onödigt. I två års tid har jag fått olika sorts kommentarer på bloggen, vilket alltid är glädjande, men då väljer man att skriva på FB och jag har undrat över det sedan jag började. Jag skriver ibland på andras bloggar och det är först så mycket man måste uppge, email adress o.s.v. så jag trodde ett tag att det var det. Men även utan kommentarer så gladde det mig så klart att det väckte intresse att jag efter ganska lång tid äntligen börjar arbetsträna. Jag önskar dig allt gott över julhögtiderna och är lite smått avundsjuk på dig som firar jul med sol och värme, det vet du redan 🙂 Här ser det ut att bli en grå, våt, ofrostig historia. Är glad att mamma vill ut en timme eller två ändå under julen, hon tycker bäst om när det inte ligger snö. Det är lite skillnad på Sverige och de snömängder som kom i Oslo, för att inte tala om Gol! Gud välsigna dig på alla sätt, Anne! Nu ska jag in och kolla att jag har läst ditt senaste nyhetsmail ❤

  2. P.s. Får jag länka till ditt senaste nyhetsmail? Jag menar skriva några rader om det här på bloggen och sedan länka, så att fler kan läsa? Eller så kan jag länka till något annat av din verksamhet, något som du föreslår. D.s.

  3. Takk for svaret! Ja kanskje er det samme tilfelle med mine nyhetsmailer og. Folk bare ikke tenker på at det hadde vært veldig oppmuntrende å få positiv tilbakemelding.
    Ang din blogg, så tror jeg også slik du skrev at en må skrive inn email addresse hver gang gjør det litt mer tungvindt å svare via bloggen.
    Det er lettere å bare kommunisere via messenger syntes jeg. Også når en sender meldinger direkte til personer, så får en som regel svar. Blogg og nyhetsmailer blir veldig upersonlige, så det gjør nok sitt til at folk ikke tenker at det er betydningsfult for den som skriver at en svarer.
    Men håper vi to iallfall kan kommunisere på begge mediene; Facebook og din blogg!

    • Tack själv, Anne 🙂 det ska vi fortsätta med. Absolut! Jag läste faktiskt det senaste nyhetsmailet med lite nya ögon och tycker att det händer fantastiska saker runt dig, osäker dock hur mycket jag ska nämna just här…

  4. Tackar för svaret på messenger! Det är en ting som är väldigt bra å vite just ”hur presentera andra” men nu vet jag precis och förstår hur du menar. Ha det nu fint över julehelgerna 🙂 ÖNSKAR DIG GOD JUL OG GOTT NYTT ÅR ❤

Kommentera

