Sammanfattning av 2015

Jag vill sammanfatta mitt år 2015, och har lånat detta från Underbara Clara; Ett antal frågor om året som har gått och om framtidsdrömmar.  Känn er fria att låna listan till era bloggar och själva svara på om ni har lust! Jag tycker att det blir ett fint sätt att sammanfatta 2015.

 

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Ja, faktiskt 🙂 Jag började på en praktikplats i Pingstkyrkan, är mycket nöjd med detta.

Genomdrev du någon stor förändring? Ja, jag gick över till att arbeta regelbundet (2 – 3 timmar om dagen) med skrivandet av en bok.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? Jag kommer alltid att minnas när jag gjorde ett kontrakt med Thelins läromedelsförlag, för att skriva en bok om ämnet Bild. Och så kommer jag alltid att minnas de drömmar som jag har skrivit ner.

Dog någon som stod dig nära? Tack och lov nej.

Vilka länder besökte du? Jag höll mig inom Sveriges gränser.

Bästa köpet? Min lilla mac, appel lapptopp. Den är väldigt bra att ha om man vill skriva något när man vaknar och inte vill gå upp ur sängen. Morgon idéerna kan man fånga med denna 🙂 Och man kan bära den med sig. Om jag gör framtida resor så är den så lätt att jag kan ta den med mig.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, mycket!! Att jag hade mycket mer tid än förut, att det funkade med arbetsförmedlingen, att jag träffade Daniel J. Att jag kom igång med boken, att jag gjorde så många promenader, att jag hade tid för min kära mor, att jag valde att stanna kvar i min lägenhet med så skamligt låg hyra, att jag upptäckte att jag är väldigt tacksam för det jag har.

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Oh, ja! Jag skulle kunna tänka mig en större lägenhet, fler vänner och en äkta man 🙂

Vad önskar du att du gjort mer? Jag skulle ha önskat mig att jag var lite mer social.

Vad önskar du att du gjort mindre? Mindre? Kanske mindre vin.

Favoritprogram på TV? Big bang teori, ett riktigt nörd program med hög igen kännings faktor.

Bästa boken du läste i år? ”Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt”

Största musikaliska upptäckten? Att jag gillar kristen lovsång bäst.

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag började skriva på boken, praktiken på Pingstkyrkan och att jag planerar ett företag för tillfället.

Största framgång på det privata planet? Att jag inte verkar så utbränd som jag trodde för två år sedan… det verkar vara bra att vila så mycket det går och att jag känner att jag kan komma igen.

Största misstaget? Vet ej. Men det kanske var att jag missade någon intressant människa eller något intressant möte.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare på grund av att allt verkar att lösa sig till det bästa.

Vad spenderade du mest pengar på? Tekniska saker, som dator, kamera och olika mjukvaror.

Något du önskade dig och fick? Jag önskade mig att bli författare.

Något du önskade dig och inte fick? Att tiden kunde gå lite snabbare… så att jag redan är helt säker på att det kommer att gå bra som författare.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Firade med min kära mor.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mindre stress och oro.

Vad fick dig att må bra? Att sluta med akrylmålningar som bara gjorde att jag fick ont i ryggen och började att göra mindre bilder som akvarellbilder som man kan göra vid ritbordet och att börja skriva som man kan göra vid skrivbordet. Möblerade om oxå, så att dessa båda bord hamnade i vardagsrummet.

Vem saknade du? Svår fråga, kanske alla vänner som inte finns i mitt liv längre, från olika städer och länder.

De bästa nya människorna du träffade? Lena T, Maria N, Camilla G, Mohammed, alla vänner på alphakursen, alla på Thelins förlag, nya vänner i Pingstkyrkan, John, Jorunn och Daniel J. Och så finns det många nya bekanta som jag inte vet vad dom heter… Jag är ganska bra på att träffa nya människor. Jag önskar att jag vore lika bra på att vårda gamla vänskaper, faktiskt.

Mest stolt över? Att jag kom igång med boken.

Högsta önskan just nu? Är så himla ledsen och nedslagen över läget i världen och människor som bär på så mycket hat och rädsla. Jag önskar alla som flyr ifrån omöjliga omständigheter att de hamnar rätt och finner frid och trygghet i sina liv. Det är min bön, just nu…

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Vila mer, men också köra på… med de projekten jag gillar.

 

2 thoughts on “Sammanfattning av 2015

Kommentera

