Dagarna efter julhelgerna

Sedan några dagar gör jag bara ”tråkiga” saker, känns det som. Men det hör till julen. Är man född och uppvuxen i en lärarfamilj så städar man EFTER jul. Det är inget konstigt med det. Innan jul är man så trött att det inte går och efter jul har man mer lediga dagar än de flesta, så självklart städar man efter jul.  Men om man skriver en blogg som man vill ska motsvara det riktiga livet, så är det ju det riktiga livet det ska handla om. Jag kan bara inte fatta vad jag ska skriva om och än mindre ta foto på. Jag tänkte först att jag helt enkelt kunde ta en veckas paus från bloggen… men så slog det mig: Vem har bestämt vad som är värt att ta kort på?

Jag menar det tas ju en massa kort på saker som inte jag tycker är viktigt alls, som skateboards, alpin skidåkning eller motocross…

IMG_6721

Om det är viktigt för mig att jag kommer i ordning hemma så får det bli bilder på det, punkt slut.

Storstädningen som för det mesta inträffar efter jul är en tredagarshistoria, men sedan är det verkligen rent 🙂

Tio maskiner tvätt, tre gångers disk, och alla golv… plus alla promenader upp och ner från tredje våningen till källaren.

IMG_6758

Ja, vad ska man skriva om i sin blogg…. om inte just det?

Eller hur! 😉

IMG_6713

Nu blir det snart en liten middag hos mamma innan jag ska ta hand om mer torr tvätt. God fortsättning på er!

 

 

Kommentera

