Lugnt och stilla

IMG_6786

Kyrkan var fortfarande julpyntad och mysig när jag kom till jobbet i dag. Pastorn var någon annan stans men kyrkan var ändå befolkad av några trevliga personer som drog sladdar till ljudanläggningen och städade i källarvåningen. Jag bara älskar den arbetsplatsen. Jag drog mig snart tillbaks till mitt kontor (!!!) ett litet rum med ett blått skrivbord stort nog för lapptoppen och antecknings böcker. Jag dök ner i arbetet med att planera ett språkcafé. Allt från små programblad, scheman och i morgon kanske också en logotype 🙂

IMG_6776

Ibland är det lite kylslaget i den stora kyrkan, men i mitt lilla kryp in värmer elementet upp bra. Jag kan koncentrera mig och det är verkligen rofyllt att sitta och arbeta just där. Kanske just för att det finns människor där ute som jag kan gå ut till när jag vill för en kaffe eller ett prat.

IMG_6800

Jag tittade ut på bakgården när jag var klar och skulle gå hem. Det hade börjat snöa och det hade blivit en sådan där grönvit matta som är så fin. I den här staden finns det hus på bakgårdarna som ingen vet vad de används till. Så även på den här bakgården. Det ser inte ut att vara bebott. Undra vad det har använts till en gång? Gick hem sedan i snöfallet som gjorde stan alldeles vit som florsocker. Jag tycker alltid om snö, men det här var ett sådant där lätt, lätt stilla snöfall som gör att man tar en extra runda innan man går hem.

 

Kommentera

