Att sätta sig vid datorn direkt

Att vakna lite små sent på morgonen, göra i ordning en kopp kaffe, sätta sig vid datorn direkt och starta Illustrator verkar för mig något av det glassigaste och trevligaste man kan göra. Fortfarande tycker jag att det är konstigt att jag upplever det så. Varför? Vad kommer detta ifrån? Vem är så nördig i min familj? Men jag tror inte att det är rätt frågeställning. Kanske det är rimligare att fråga varför tog det så lång tid att hitta en sysselsättning man tycker om?

Och tycker jag verkligen om det? Ja, det gör jag 🙂 Så går tankarna i dag. Jag har vaknat med en idé om att min logga skulle göra sig bättre i en mer orientalisk tappning, men får inte till detta riktigt. Så jag letar fram en mustigare färgskala bara, stiliserar kopparna lite mer och i dag ser loggan ut så här.

 

sprakcafebrun

 

Kommentera

