En eftersläntrare

IMG_6826

En liten eftersläntrare på julamaryllisen är fin nu när snön äntligen har kommit på takåsarna och de bakgårdar jag ser från mitt köksfönster. Lätta lätta snöflingor singlar ner hela tiden från en mulen himmel. I dag blir det ingen långpromenad, men jag älskar snö vare sig jag är ute eller inne. Ljuset kommer tillbaks med snön tycker jag.

Jag var inne och kikade på en känd bloggare som bor utanför Umeå och gick snabbt ut för att inte bli för avundsjuk *ler* Där kan man prata om riktigt idyllisk vinter! Men det är fint med vårar 4 centimeters täcke också, jag menar, bättre än det höstvädret som var över jul.

Nu är det helg och har bestämt mig för en vilsam sådan, med bara lite arbete på lapptoppen och lite småpyssel i lägenheten. Och lite planering för framtiden.

Kommentera

