Bild och annat…

Man ska inte lägga exact samma bild på hemsida, Instagram, Facebook och blogg, samma dag …

Men jag har lite idétorka till bloggen, för det är massa annat som händer…

Vanliga saker, Oplanerade saker och Olika varje dag, när man har med människor att göra…

Förvånad faktiskt, hur Olika det kan vara…

I dag trodde jag att jag skulle jobba med ”Bilda” och med andra administrera saker, så träffade jag en vän (från ett annat land än Sverige) som har ramlat och fått en fraktur på käken.

Fem timmar tog det med olika samtal med växelpersonal, kirurger och sjuksköterskor, och besök på apoteket så hon kunde få mer smärtstillande tabletter.  Så att hon har över helgen och oxå på måndag då hon ska resa tillbaks till sjukhuset… Jag kunde ju ändå hävda att jag är sjuksköterska och ”bedömer hennes smärtor som för stora just nu”, men hur ska någon som inte är född här… kunna forcera den muren av växelpersonal och andra som säger att man måste ringa på vissa tider? Du vet, jag blir faktiskt arg och känner adrenalinet rinna till… och känner att jag får vara den obekväma sjuksköterskan, som alla läkare känner till… för en dag 🙂 Igen 🙂 Går igång på en människa som har för stora smärtor i mer än ett dygn!

Jag menar så klart sjuksköterske typen som alla läkare känner igen. Hon som har patienter som det är lika bra att ordinera mycket smärtstillande till, för hon kommer inte att ge sig hur som helst.

Tråkigt nog blev hon illamående av tabletterna som tog bort smärtan, men ändå skönt att bli av med smärtorna. Jag får höra med henne i morgon hur hon vill ha det vidare.

O.k. här kommer den bilden som får bli bilden för i dag…

Ansiktet

Kommentera

