Besök

I helgen har jag haft besök av en av mina närmsta väninnor. Du vet en sådan där vän som man har känt i 20 år och som man har bott tillsammans med i lite olika städer och som man redan har grälat med några gånger och försonats och som man håller fast vid trots alla olikheter. En så’n väninna. Vi ses en gång om året för tillfället eftersom vi bor så långt ifrån varandra just nu, men det KÄNNS när hon kommer på besök. Såå gott! Och super enkelt att förbereda sig. Jag vet redan att bara middag är tråkigt. Gott men tråkigt. Godis ska det va’ och glass. Vi är bildmänniskor båda två och har alltid massor att visa. Nu hade hon några fina bilder till min bok. Vi han inte med musik den här gången, men hon spelar piano och sjunger helt ljuvligt. Eftersom det hade dröjt så länge sedan sist så blev det mest prat om saker som hade hänt i köket medan två ljus brann ner. Men, denna underbara tjej…  vill inte finnas på Facebook och heller inte på min blogg! Så när denna höjdpunkt inträffar, så har jag inga bra foton 😦 Nej, det är ingen låtsas vän, hi, hi men hon vill inte vara med på foto. Så vad gör man? Det får bli de här bilderna den här gången.

helgen

Kommentera

