Surf tid och senvinter

När systemkameran inte funkar och surfen tar slut mot slutet av månaden så är man rätt handfallen. Inga bilder kan skickas någonstans och man kan inte gå till FB så där utan att verkligen sitta vid datorn, som aldrig blir av för sitter jag väl vid datorn så är det mest för ”projektens” skull.

När jag har jobbat färdigt med något projekt för dagen, är jag inte sugen på FB. Jag är mest sugen på att resa mig upp, sträcka på benen och gå till köket och göra en Earl Grey the. När dan är över (och jag ska sova ) brukar jag kika in på FB via plattan eller telefonen så är det alltså stopp. Mycket Candy Cruch har det blivit i stället 🙂 vilket ju inte ska vara så bra för nattsömnen… eller en bok.

För tillfället är det Den glömda trädgården av Kate Morton, en pocket jag köpte på Akademibokhandeln för att den har så fina miljöbeskrivningar. Bra, det där att personalen alltid kan rekommendera böcker när det är något särskilt man letar efter. Klicka här så kommer du till alla reaböcker på Akademibokhandeln och kan även läsa om deras medlemsklubb.

Men nu är det alltså den 1’e igen och bilder kan lämna läsplattan för att flyga ända hit och till Instagram 🙂

20160229_102530

Här en typisk februarisyn här hemma. Julammaryllisen är inte bort städad ännu och står och hänger med ett par utblommade tulpaner. Ljusen är nedbrunna och det är alltför mycket framme…

Och mina söta grannar kring den här gården vägrar att ta ner julbelysningen, vilket lyser upp i mörkret.

20160221_204247-4

Men nu det alltså 1’a mars… köket är städad, ny vaxduk på bordet, men inte lika fina frostbeklädda grenar i bakgrunden.

20160301_112623

Våren är besvärlig tycker jag, i början, innan den riktiga värmen har kommit. Men människor runt om kring mig som talar om hur underbart det är när ljuset återvänder och visst, det är underbart när ljuset återvänder. Jag vet inte varför jag är en höst och vinter själ. Tänker att jag borde ge våren en chans den här gången 🙂

 

Kommentera

