Naturlig peeling

Här startar man ett språkcafé för att hjälpa invandrare med svenska språket och bara därför så får man umgås med dessa härliga människor. Sista tisdagen blev jag ”stylad” av… låt oss kalla henne Pia vilket var första gången i mitt liv. Jo, man blir ju fönad och så när man klipper sig, men detta var lite mer makeover style, med fuktighetsbevarande creme i håret och långa lockar. Matchande ögon makeup och läppstift. Och färg på ögonbrynen!!

20160322_212727

Var bara tvungen att ta bild när jag kom hem på kvällen och dagen efter när lockarna var kvar och hamnade i en hästsvans.

20160323_105942 (1)

Helt onödigt är förstås att säga att jag vet att jag inte är modellmaterial 🙂 men det var bara så himla kul!

20160324_193939

Och här en naturlig peeling bestående av kaffe, socker och cocosolja som jag fick av Pia i dag, efter en runda på stan för att hitta ett passande läppstift till mig. Pia heter något annat, och hon är bara så himla cool!

NATURLIG PEELING

1/2  kopp instant kaffe

1/2 kopp socker

1/4 kopp cocosolja.

Värm oljan i mikron litegrann så att den mjuknar och häll på oljan på en blandning av kaffe och socker. Det blir en gryning massa.

Man masserar in detta på huden och sköljer med varmt vatten. Kvar blir ett fint lager cocosolja som är väldigt mjukgörande.

Kommentera

