Skryt

Jag brukar inte dra mig för att skryta. För det mesta skryter jag om saker som är rätt medeåkra ändå, en underbar stund på balkongen eller någon ny målning, så det må väl vara hänt. Jag skryter gärna om att jag lagar middagar för 7 kr styck som smakar jättegott, att jag efter att ha jobbat ihärdigt med mitt bankID i tre hela år äntligen har lyckats att få ett sådant på plats och annat sådant vanligt, i den stilen.

Och speciellt på min blogg, det ligger ju i korten på något sätt. Ingen skriver väl om stopp i toan eller myggbett som inte läker… nä just det… man skriver ju om något som man har blivit glad över och vill om möjligt inspirera andra. Just det = skryt. Men vad är det med det, liksom?

Men… nu tvekar jag faktiskt. Och varför? För denna gången blev jag berörd på riktigt. Då blir det svårare med en gång. Jag såg på texten och överraskades över beskrivningen. Det handlar om hur förlaget presenterar min bok i sin marknadsförings brochyr. Alltså… jag blev så paff, glad, stolt, rörd, överraskad och snudd på generad att det blev omöjligt att behandla det som vanligt småskryt 🙂 Jag sög på denna karamell i dagar, helt olikt mig. Undrade för mig själv; Har jag gjort detta? Ja, du vet. Gottade mig alltför mycket för att skriva om det. Osvenskt mycket, nästan osedligt mycket.

Men så gick det några da’r och jag vill ju så hemskt gärna göra reklam för boken…

Så här kommer texten om min bok, så som man kan läsa om den i katalogen: 

Nu kan vi som första förlag stolt presentera ett läromedel inom ämnet Bild, anpassat efter gymnasieskolans kursplan för GY2011. Författaren till detta läromedel är Sofia Rhedin, bildlärare med mångårig erfarenhet av utbildning av ungdomar.

Läromedlet består av en Lärobok med övningar som är tänkt som elevbok där eleven självständigt eller i klass kan tillgodogöra sig samtliga kursmoment som ingår i gymnasiekursen Bild. Boken är mycket innehållsrik med både teori och praktiska övningar. Dessutom är boken väldigt trevlig att läsa med intressanta fakta och en stor mängd utsökta bilder.

Som komplement till lärare finns även Lärarhandledning med stor mängd extralektioner och uppgifter samt ett USB-minne med färdiga lektioner. Fritt att använda för dig som köper lärarhandledningen.

 

 

6 thoughts on “Skryt

  1. Hei! Vil gratulere så mye igjen med denne bildeboken! Så flott og jeg er sikker på at du fortjener denne introd om boken! Gud velsigne deg!

  2. Hej! Jag har sparat den här sidan i en flik på paddan i någon vecka nu men hittar inte uppgifterna om var jag kan beställa den. Du skrev ju om det på en annan sida jag följer, kanske var det bildlärarnätverk? Vill du berätta igen? 🙂
    Hälsningar Angelica

  3. Vad roligt! Och vad roligt att du hörde av dig! Hoppas att den kommer att vara användbar och inspirerande. Jag måste bara säga att jag också väntar ivrigt på juni. Jag får inte röra boken just nu medan förlaget gör i ordning den för tryck…. fixar innehållsförteckning, index och gör om sidorna till Pdf, vilket tar tid med så många bilder. Så jag är oxå förväntans full 🙂 Ha det gott! //Sofia

Kommentera

