Jag är en starter

20160427_131623

I början av bokprojektet gick allt så lätt, bara jag satte mig vid skrivbordet på morgonen så var det bara att skriva ner nya idéer. Här är en lektion som jag gjorde efter att jag hade gjort min bild på FB, den skulle med så klart…

20160427_131706 (1)

För att inte tala om alla digitala lektioner, det var ju nästan ett kall att de skulle med.

20160427_131601 (1)

Lärare ska kunna använda boken för att visa att det behövs teknisk utrustning för att bildlärare ska kunna följa läroplanen.

20160427_131643

Intervjuer med vänner som oxå är bildlärare var ju bara kul och utvecklande för mig. Men när jag trodde att allt var klar var det veckor (!!) av letande efter bilder och lektioner jag ville ha med där jag ännu inte fått medgivande av eleven. Vem kunde tro att det skulle ta så lång tid? Både för mig och andra inblandade. I början kändes det som om jag skakade ut åtta lektioner ur rockärmen på en förmiddag, men mot slutet tog det flera veckor att nå en enda elev för medgivande (eller flera dagar bara för att ändra typsnittet i överskrifterna eller liknande pill) Som tur är är de så snälla på förlaget och har hjälpt mig med mycket arbete som har med ”slutklämmen” att göra som en mer omfattande innehållsförteckning än den som fanns först, ett index, korrekturläsning och annat. Jag vet att de inte har haft så mycket arbete med någon av deras andra författare, och jag är sååå tacksam för deras insatser och otroligt positiva attityd, speciellt när det har dragit ut på tiden nu det sista.

I dag fick jag oxå en fråga här på bloggen vilket alltid gör mig glad. Tack för er som hör av er och tack för er som frågar, både här och på mail! (sofiarhedin@gmail.com) Dagens frågan lyder:

Hej! Jag har sparat den här sidan i en flik på paddan i någon vecka nu men hittar inte uppgifterna om var jag kan beställa den. Du skrev ju om det på en annan sida jag följer, kanske var det bildlärarnätverk? Vill du berätta igen?:)

Här kommer informationen om det som gäller fram till 1 juni i år: Man beställer på www.skolportalen.se 

Visitkortboken

 

 

 

 

 

Kommentera

