En speciell väninna

Jag sitter här och är bara alldeles varm om hjärtat. Jag har haft besök av en väldigt speciell väninna. Hon är så gullig och hälsar på mig, fast jag inte har orkat ta mig upp till Stockholm på de två sista åren. Hon kan omöjligt veta hur mycket hennes besök betyder för mig. Det känns som om hon uppehåller kontakten tills jag blir bättre… Hon har sin släkt i Bengtsfors och besöker mig om det passar när hon är ”hemma” Det behövs bara tre och en halv timme med mat, godis, promenad, en tur till en lovsångskväll i kyrkan, massa fotografering och skratt som vävs i hop med äldre minnen och humor genom åren. Om vi/när vi djupdyker på något ämne så förstår jag vad hon menar även om vi bara ger det några fem minuter… då vet jag hur hon har det. Här ser du henne bekanta sig med min tama mås. Hon har inte haft lust att vara med på bild förut, så jag tog denna ”inkognito-bilden” 20160528_192827

Vi skrattade gott, det var väl lite väl inkognito… Här kommer en bättre 🙂

20160528_192851

Vi är väldigt bra på det som bara är kul, liksom (ler fortfarande) Och fågeln var nog proppmätt efter all fotografering. Marie som är duktig på näringslära var den som fick stopp på alltihop för att fågeln antagligen skulle få glutenchock om vi hade fortsatt…

20160528_192801

Här, en nöjd fågel som tuggade och tuggade i sig vitt bröd medan vi skulle ta bilder. Att fönstren var så smutsiga var inget vi tänkte på då 🙂

20160528_194533 (1)

Marie har bidragit till boken med fem supersnygga sidor om hur man kan göra collage. Hon är född med öga för fina fotografier, och är med och förgyller min bok. Tack Marie! Jag hoppas att jag kan återgälda det genom att hjälpa dig med kommande diktbok!

 

Kommentera

