Underbara språkkafé

IMG_20160614_193304021

Samling i Mariannes fina trädgård med bra väder, fågelsång, bön, umgänge, god mat och svenskundervisning. Språkkaféet har blivit lite mer utflyktsaktigt se’n det blev sommar och fint väder 🙂 Inte mig emot. Det är gott att umgås ute och hemma hos varandra. Och kul att se hur Marianne bor. Jättefint! Nästa vecka… hos Tesfalem. Senare i sommar… ”sajtsing” till Trollhättans slussar. Är så glad för denna samling människor.

IMG_20160614_193519184 (1)

Marianne delar ibland ut ”manna kort” här är de två jag fick den här kvällen:

  1. Om någon hör min röst och öppnar dörren, ska jag gå in till honom. Uppenbarelseboken 3:20
  2. Gud själv har sagt: Jag ska aldrig svika dig, aldrig överge dig. Hebreerbrevet 13:5

Om du inte har gjort detta innan, så rekommenderar jag det. Små ord från Bibeln som man kan ha med sig hela veckan.

IMG_20160614_194021725

Och efterätten, smarrigt värre 🙂

 

 

Kommentera

