Provpackar

Jag brukar vara en doer, en som inte tänker efter så länge utan bara gör, om jag gillar iden eller projektet. Dålig däremot är jag på att slutföra eller ro saker i land, vilket jag ofta uppfattar som tråkigt. Men det gäller inte resor. Jag har egentligen rest till franska revieran i fyra år nu… i fantasin. Jag promenerar runt i den lilla byn då och då på Google maps, jag kollar hur det står till med hotellen om det finns tomma rum, jag letar upp alla gamla fotografier som vi tog när familjen bodde där på somrarna, för att inte tala på alla underbara foton på nätet från just den där platsen. Länge har jag haft en färdig lista på det som ska med, och köper då och då lite saker som behövs, som solskydds olja eller skavsårs plåster. Och  i dag har jag bara gjort den logiska fortsättningen på allt det där. Provpackat 🙂 Och ja, den lilla resväskan kommer att kunna stängas.

Resor är annorlunda än allt annat, de kan man liksom göra i förväg.

IMG_20160616_173500059

Kom just på att det låter lite oroväckande, men SÅ svårt har jag inte att slutföra saker, hi, hi. Jag ska nog lyckas att ta mig tillbaka.

Kommentera

