Lite planering

Nu går sommarlovet mot sitt slut för mina gamla kollegor. Jag praktiserar ju på Pingstkyrkan, men det känns ändå som om ” sommarlovet” slutat den här veckan. Helt irreellt egentligen för jag har sparat min semester som till september. Hur som helst så är jag sugen på att komma igång med bloggen igen. I våras blev det ju en stor del av bloggen som handlade om böckerna ”Ämnet Bild”. Nu har jag i stället gjort en liten blogg bara för boken, och så ska den här bloggen gå tillbaks till alla möjliga händelser i livet och olika måleriprojekt… Nya lilla bloggen kan du titta på här: http://www.boksidanblog.wordpress.com

Jag sitter och planerar lite vad som komma skall under hösten. Jag ska bilda ett företag vilket jag ser fram till och innan dess ska jag försöka gå en kurs i ”ämnet”. En dag fick jag ett ryck och gjorde en logga, som jag blev nöjd med.

Logotype-sofia2

Nulla Dies Sine Linea = Ingen dag utan en rad, står det på ett skrivbord jag har fått av min faster. Det fick bli en bra underrubrik på loggan.

För övrigt är jag lite trött. Jag har blivit intervjuad på telefon av ansvarig journalist på Kultur och nöje på telefonen och vi har just tagit massor med bilder till en artikel som jag tror kommer i tidningen på onsdag. Kul! Den handlar bl.a. om att det ska bli boksignering under lunchtid fredagen den 26 augusti på Akademibokhandeln.

Kommentera

