Vardagen

Jag har utlovat här att bloggen ska gå tillbaks till det normala nu när jag har en särskild blogg för Böckerna. Se gärna här 
Men det är inte så lätt… Jag har en förkylning som är seg och jag orkar inte mer än att ligga ner eller sitta upp och greja med boken på datorn, så det händer inte mycket personligt här 🙂 känns det som. Men bara för att tvinga mig själv tillbaks till det vanliga livet här så får det bli en matbild. Min lunch, helt enkelt, nyss urtagen ur frysen och tillagad i mikron. Håll till godo.lunch

Recept:

  1. Krossad Tomat
  2. Stora, vita bönor
  3. Kikärtor
  4. Champinjoner
  5. Lite lök, av valfria sorter
  6. Vitlök
  7. Ciafrön

Dessa saker blandar man ihop på en höft. Börja med att steka lök och champinjoner. Häll sedan i tomaterna och bönorna. Om man vill gå lite åt det asiatiska hållet så kryddar man med Ingefära och Chili. Kan också spetsas med lite cocos mjölk om man vill. Toppa med smala bitar av en morot som får vara med inne i Micron de sista 2 minutrarna eftersom man tillgodogör sig morötter bättre om de är lite värmda. Och som sagt, man kan göra storkok av denna rätt och ha den i frysen för senare tillfällen. Ett alternativ är att krydda med soyasaus, balsamvinäger eller citron, grönsaksbuljong och grädde om man vill ha rätten lite mer svensk. Som ni säkert förstår så kan man lägga i ytterligare grönsaker som man har hemma.

det hander

Lägger med framsidan på den boken jag fick i födelsedagspresent från Pingstkyrkan. Den är jättebra, alla borde läsa den. Rekommenderas varmt! Speciellt fint är det ju att läsa den när man inte kan annat än att vila 🙂

 

 

 

Kommentera

