Färg på svartvita bilder

ung-sofiafarg

På sista tiden har jag hållit på med pappas gamla färgfoton. Först leta fram dem i gömmorna och sedan färglägga dem på lite olika sätt. Jag har lagt ut dem på FB för att få lite råd om hur gammal jag har varit på de olika bilderna. Konstigt faktiskt att min annars så ordentliga pappa har glömt att sätta årtal på några av bilderna. jag är egentligen på jakt efter ett där jag är fem och ett där jag är tio. Här är jag strax innan tre år har vi kommit fram till.

theone

Här har jag gjort på ett annorlunda sätt. Lite grövre stuk. Tekniskt sett så är bakgrunden målad på ett lager och fotot ligger på ett annat. Här vet jag att jag inte är tio än, men knappast fem heller. kanske… Ser den här tjejen ut som en femåring? Inget årtal är angett på denna heller.

finafia

Den här lilla bilden är lite dåligt rent tekniskt, men ska få en makeover innan boken av en god vän. Här finns det ett datum på baksidan så att jag vet att jag är tio här.

 

Kommentera

