Praktik på Erikshjälpen

Nu är det fredag och jag är bara så glad. Jag klarar faktiskt att gå till ett arbete som börjar klockan åtta på morgonen. Jag har ju kunnat lägga mig hur sent som helst under en tid. Och jag kan ju inte säga att det var enkelt den första morgonen och inte lätt att somna på kvällen heller för den delen. Men under några dagar nu så har det gått lättare och lättare.

erikdam2

 

Ibland blir det en thrue mach på ett jobb. Ja, det är ju inte ett riktigt jobb men en praktikplats. Det var länge sedan jag ens handlade på Erikshjälpen, så det första som slog mig var hur snyggt det har blivit. De har fått butiksinredning från Lindex och klädavdelningen ser ut som en riktig butik.

erikdam4

Mina arbetstider inkluderar inte att arbeta ute i butiken, men det gör ingen ting. Vi sorterar mest kläder i det teamet som jag är i. Men vi måste känna till hur kläderna är sorterade och upphängda för vi är ute och kollar att det ser fint ut morgonen efter att det har varit öppet. Och i dag fick jag vara med när vi hängde upp kläder med nysatta prislappar, så det blir ändå så att man lär känna klädavdelningen. Kul!

erikdam3

Jag rekommenderar alla att både ge och handla där. Det är roligt att få reda på alla projekt i världen som Erikshjälpen är med och finansierar (fortsättning följer på just detta)

erikdam5

Kläderna är faktiskt väldigt fina som oftast. Ibland bara blir man överraskad över vissa påsar med bara trasiga och fläckiga kläder. Men det är ju därför de behöver sorteras och därför det finns uppgifter till oss som ”jobbar” där, så jag ska väl inte klaga.

erikdam1

Alla är väldigt snälla och roliga att arbeta med. Människor är ju för det mesta det, men det blir en alldeles speciell stämning på en arbetsplats som har så många praktikanter, jag kan inte förklara det, men jag upplever det som ett sådant lugnt ställe.

erikherr

Själva skyltningen gör vår teamledare. Hon har arbetat i en affär tidigare och är kreativ med skyltningen.

 

Kommentera

