Lite utvärdering

Efter en jobbig tid med en besvärlig förkylning börjar det kännas lite lättare.

Jag tänkte göra en utvärdering av vad som hände med bloggen sedan jag bytte namn till Fria Sofia. Det satt verkligen långt inne. (det kändes så gement) Men så var det fina vänner som tyckte om namnet och menade att det kunde få bli en plats där jag kunde få bli friare än vanligt. Och, blev det så? Bloggen blev:

  1. Spretigare. Den var mer sammanhållen när den mest handlade om vackra bilder och olika kreativa projekt och bara lite recept och vardagshändelser i liten grad. Det blir längre mellan de sakerna som egentligen hör ihop och det blir så tillfälligt vem som tittar in och när. Men jag tror ändå att lösningen på detta är att gå ännu spretigare, så att det inte bara blir åsikter utan även personliga tankar och funderingar som inte bara är åsikter och beskrivningar av mina bokprojekt (som alltid känns lite hemliga innan man har fått ett kontrakt med något förlag) Alltså mer av ”modigt” utan att alltid vara åsikter tror jag är medicinen här.
  2. Friare. Jag har faktiskt märkt att jag skriver friare nu och att mina åsikter om olika saker kommer med mer. En fråga återstår dock, är detta en förbättring? Vi översköljs av åsikter i media. Jag får grubbla vidare på detta. När man tycker något väldigt starkt och någon vecka senare har fått ett större perspektiv i frågan så verkar åsikterna stå skrivna i sten på bloggen.
  3. Det kan vara bra för mig att få ett forum där jag skriver av mig ibland utan att reflektera så mycket hur mottagaren uppfattar bloggen. Så för mig själv tror jag att det är bra med en friare approach.
Kommentera

