Liljor

Jag vill bara göra lite reklam för mitt kusinbarn som bor i Schweiz och är expert på ovanliga liljor. Jag var och hälsade på hela familjen i somras och fick tillbringa några timmar med honom i hans del av trädgården med ett litet ”fixa-med-blommor-hus” och en hel odling av alla möjliga fina liljor. Jag fullkomligt förlorade mig bland alla fina blommor…

Nu har jag beställt några lökar (av en sort som ännu inte har börjat växa nere i Schweiz) och ska se om de tar sig i våran trädgård. Vi är 12 hushåll i en bostadsrättsförening som delar på en fin trädgård och just denna våren ska jag se om vi kan föra in några liljor här.

Det smittar, när någon är så entusiastisk som han är.

Tack Pontus för att du följer ditt intresse så som du gör!

 

Kommentera

