Höstplanering

En hel ledig helg känns bra, för det behövs lite höstplanering.

Då menar jag inte resan i september. Den behöver inte så mycket planering. Resan är min semester och då ska det inte vara så mycket inplanerat. Ja, jag måste ju packa så klart. Men för övrigt är det ju meningen att bara ta det lugnt, släntra omkring i varma vindar och  må gott. Nu när jag ändå kom in på resan så kan jag ju tänka mig en sorts planering. Den skulle i så fall se ut så här:

Packa då som sagt, åka iväg, fortsätta att åka, komma fram, må gott, sova gott, äta gott, släntra omkring (som sagt) utforska omgivningarna, träffa bekanta, träffa obekanta, ta det lugnt, simma mycket, sola under en parasoll, simma igen, drömma mycket, titta, fota, lyssna på bra musik, skriva,måla, tänka, åka hem. Men det kan man ju inte direkt kalla planering.

Nej, jag menar att jag behöver lite planering för månaderna som kommer efter. Först en inventering. Vad har jag?

  • En liten lokal med låg månadshyra. DEN ska göras i ordning.
  • Några manus som kan göras färdiga. Lugn och ro till detta.
  • Lite olika saker som jag vill sälja i lokalen. Typ boken och bilder i ram.
  • En idé om nätverkande konstnärer emellan eller andra entrepenörer som behöver en plats att sälja eller marknadsföra sig. Här behövs det en ordentlig plan (den får nog få september på sig)
  • En kurs genom arbetsförmedlingen om att starta eget, som börjar i oktober.
  • Aktivitetsstöd medan den varar plus några månader till.

Vad har jag inte?

Jag har inte helt bestämt mig för ett namn på företaget (men är ganska säker på att butiken ska heta Lilla Ateljén) Jag har inte fotografier med hög upplösning än till nästa bok (men det ska göras i sommar) jag är inte klar med omslaget till nästa bok.

Var börjar jag, just i dag?

Jag tror att jag börjar med att tänka på och ev. skissa lite på inredningen i butiken. Alltså Lilla Ateljén.

Vad gör jag sedan?

Det får vi se då.

Kommentera

